Om föreningen

Fastigheterna
Mellan våra fastigheter finns det tre från vägen insynsskyddade uteplatser med möbler samt en gräsmatta. Under C-huset finns en källare med förråd. I föreningen finns cykelparkering både inne och ute, parkeringsplatser samt bilgarage.
Sammanlagt finns 48 lägenheter i föreningen.

Om området
Granvik är en lugnt och trivsamt område.
Här finns flera lekparker, cykel- och gångbanor. Stor trevlig lekplats runt hörnet och en stor galleria ca100m från området.

Kommunikation
Närmast hållplats är utanför Omtankens hus, därifrån går vissa bussar. För fler bussar och avgångar så är det hållplats Höllviken Östra Halörsvägen en km bort som gäller. Det går bussar mot bl.a. Skanör-Falsterbo, Vellinge, Malmö, Trelleborg och Lund.

Närservice
Direkt närhet till all tänkbar service. Den välsorterade matbutiken ICA Toppen ligger endast ett stenkast bort, likaså Toppengallerian där du finner ett flertal små butiker samt café och restaurang. Även vårdcentral finns nära, precis framför kyrkan, i Omtankens hus.